پرسش و پاسخ از تاریخچه المپیا

جامع ترین وبلاگ پرورش اندام

پرسش و پاسخ از تاریخچه المپیا

مهدی
جامع ترین وبلاگ پرورش اندام

پرسش و پاسخ از تاریخچه المپیا

 

 

چگونه می توان در این مسابقه شرکت کرد؟
برای گرفتن سهمیه شرکت در المپیا بدنسازان یابد در مسابقاتی نظیر مردان آهنین ,آرنولد کلاسیک ,مسابقات جایزه بزرگ و… که در طول سال برگزار می شود شرکت کنند و در یکی از آن ها بین نفرات اول تا سوم قرار گیرند نفرات برگزیده به اضافه شش نفری که در دوره گذشته اول تا ششم شده اند می توانند در این مسابقات شرکت کنند در دوره های گذشته قهرمان آماتور های جهان هم می توانست در مستر المپیای همان سال شرکت کند.

آیا این قانون تا به حال نادیده گرفته شده است؟
بله در سال ۲۰۰۲ گونتر شیلرکمپ آلمانی به دستور جو ویدر بدون اینکه در مسابقات سالیانه بین نفرات برتر قرار گیرد به مسترالمپیا راه یافت و اتفاقا در همان سال تا فینال هم پیش رفت.

اولین قهرمان المپیا که بود؟
در سال ۱۹۶۵ که جو ویدر این مسابقات را پایه گذاری کرد لاری اسکات قهرمان شد اسکات در آن سال ها قهرمان بی چون وچرای بدنسازی جهان بود

جایزه اولین قهرمان چقدر بود ؟
هیچ ! در اولین دوره هیچ جایزه ای برای قهرمان در نظر گرفته نشده بود و یک سال بعد بود که ویدر بابت قهرمانی مجدد اسکات به او هزار دلار جایزه داد امروزه قهرمان المپیا با احتساب جوایز فرعی بیش از ۸۰۰ هزار دلار درامد دارد

اولین قهرمان سیاه پوست المپیا کیست؟
سرجیو الیوا اولین سیاهپوستی بود که توانست قهرمان این مسابقات شود او که اصلیتی کوبایی داشت با درخشش آرنولد به تدریج کنار رفت اما جالب است بدانید تا سال ۱۹۸۴ که لی هنی اولین قهرمانی اش را به دست آورد قهرمانی المپیا فقط در انحصار سفید پوست ها بود.

آرنولد چرا مشهور شد؟
پاسخ ساده است او اولین بدنساز تاریخ بود که توانست قهرمانی المپیا را شش سال پیاپی در انحصار خود نگه دارد او اولین بار در سال ۱۹۶۹ در این مسابقات شرکت کرد اما از الیوا شکست خورد یک سال بعد قهرمانی های آرنولد شروع شد و تا سال ۱۹۷۵ شوارتزینگر توانست در شش سال پیاپی قهرمان شود.

فرانکو کلمبو که بود؟
کلمبو اولین بدنسازی بود که توانست قهرمانی های با فاصله در المپیا داشته باشد او در سال ۱۹۷۶ قهرمان شد و بعد از آن توانست در سال ۱۹۸۱ بار دیگر این افتخار را نصیب خود ساز کلمبو یکی از بدنسازان تحصیل کرده بود که پس از پایان دوره ورزشی چند کتاب هم نوشت.

دوریان یتس کیست ؟
تنها بدنساز انگلیسی که موفق به قهرمانی در المپیا شده است او شش سال پیاپی در صدر ایستاد و ستارگانی نظیر ناصر صونباطی شان ری کوین لورون و فلکس ویلر را از قهرمانی باز داشت .

جنجالی ترین المپیای تاریخ کدام بود؟
در این سال ها مسابقات بسیاری بوده که اعلام رای داوران حرف هایی را به همراه داشته اما اوج این ماجرا در سال ۱۹۸۰ بود در آن سال آرنولد بعد از پنج سال غیبت دوباره روی صحنه آمد و در حالی که چندان آماده نبود به مقام قهرمانی رسید در سال های بعد بدنسازانی نظیر کوین لورون, فلکس ویلر و ناصر صونباطی هم مدعی بودند که مقام قهرمانی آنها دزدیده شده است!

آیا آسیایی ها قهرمان المپیا شده اند ؟
بله ! سمیر بن نوت مشهور به شیر لبنان در سال ۱۹۸۳ و یک سال بعد از قهرمانی کریس دیکرسون توانست اولین آسیایی باشد که این عنوان را به دست می آورد بن نوت و دیکرسون هر دو در حالی به مقام قهرمانی رسیدند که کمتر از ۱۰۰ کیلو وزن داشتند.

آفریقایی ها چطور ؟ قهرمان شده اند ؟
خیر فقط محمد مکاوی مصری توانست در دو دوره پیاپی نایب قهرمان شود

رکورددار قهرمانی در المپیا کیست ؟
لی هنی و رونی کولمن این دو بدنساز هر کدام هشت بار مجسمه ساندو را به خانه برده اند البته این دو یک تفاوت با هم دارند هنی بعد از قهرمانی بدون اینکه شکست بخورد از صحنه خداحافظی کرد ولی کولمن بعد از هشت دوره قهرمانی دو بار دیگر نیز در این رقابت ها حضور یافت که یک بار دوم و بار دیگر چهارم شد.

رکورددار نایب قهرمانی کیست ؟
جی کاتلر او در ۵ دوره از المپیا به نایب قهرمانی رسید و آن قدر صبر کرد تا بالاخره قهرمان شود


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سایر موضوعاتزندگینامه ها

تاريخ : شنبه 19 دی 1394 | 21:51 | نویسنده : مهدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.